رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
امپراتوری رباتها
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 48 رای
نویسنده:
مترجم:
کامبیز شمس
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 48 رای
آیزاک آسیموف،‌ نویسنده‌ی امریکایی داستان‌های علمی تخیلی و علم به زبان ساده و استاد بیوشیمی، (تولد: ژانویه‌ی 1920 وفات: 6 آوریل 1992) در روسیه در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. آسیموف یکی از پرکارترین نویسندگان جهان محسوب می‌شود که بیش از پانصد کتاب نوشته یا گردآوری کرده است. آثار او تقریباً تمام رده‌های مهم کتابداری را شامل می‌شود.
بیشتر شهرت آسیموف در جهان به خاطر نوشته‌های او در ژانر علمی تخیلی است و به اذعان بسیاری، همراه با آرتور سی کلارک و رابرت هاینلاین، یکی از سه غول ادبیات علمی تخیلی در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. مشهورترین رمان‌های او «مجموعه بنیاد کهکشانی» است که در رأی گیری جایزه ی هیوگو (یکی از دو جایزه ی معتبر ادبیات علمی تخیلی) در سال 1966 به عنوان «بهترین مجموعه‌ی تمام دوران‌ها» شناخته شد که این رأی گیری صرفاً همین یک بار انجام شد. آسیموف بعدها این مجموعه‌ی خود را به دو مجموعه‌ی داستان‌های روبوتی و داستان‌های امپراتوری کهکشانی‌اش در هم آمیخت و «تاریخ آینده» را رقم زد که بیست هزار سال از تاریخ آینده‌ی بشر را در برمی‌گیرد!
آسیموف در کنار این‌ها داستان‌هایی هم در ژانر فانتزی و معمایی و جنایی نیز دارد. اما بخش دیگری از شهرت آسیموف به سبب کتاب‌هایش درباره‌ی علم به زبان ساده است که در میان پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب های علمی قرن بیستم جای دارد. این دسته از کتاب های او در ایران نیز منتشر شد و مدت‌ها بازار کتاب های علمی ایران را در اختیار خود داشت. دیگر کتاب های او حوزه ی وسیع و متنوعی را در برمی‌گیرد: از کتاب راهنما درباره‌ی سفرهای گالیور و آثار شکسپیر گرفته تا وقایع نگاری تاریخ علم و راهنمای کتاب مقدس.
تأثیر نوشته‌های او به حدی است که اکنون یک سیارک، یک دهانه‌ی شهابسنگی در مریخ،‌ یک نشریه،‌ یک مدرسه در نیویورک و دو جایزه ی مهم ادبیات علمی تخیلی به نام او نام گذاری شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
parsa1351
parsa1351
1390/01/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امپراتوری رباتها

تعداد دیدگاه‌ها:
4
اسیموف واقعا یکی از بهترین هاست به شما پیشنهاد میکنم فیلم من یک روبات هستم(i am robot) رو حتما ببینید این فیلم بر اساس یکی از داستان های اسیموف ساخته شده
لطفا امکان دانلود یا مطالعه آنلاین این کتاب را فراهم کنید. من در دروان مدرسه خوندمش و خیلی به این کتاب علاقه دارم.
ممنون از زحمات شما.
با سلام کتاب زیبایی بو اگر می توانید کتاب های علمی تخیلی را به من معرفی کنید
امپراتوری رباتها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک